Panini

30 Jul

Panini

Deze broodjes heb ik gisterenavond nog gemaakt.
Ik heb het receptje via de site van Kookgek Wilma verkregen.
Het is ’n heerlijk broodje. Ik heb ze gemaakt voor het eten van vanavond.
Wat ik ermee ga doen laat ik jullie straks of morgen nog weten.

Ingrediënten (voor 12 broodjes).
460 gram tarwebloem (surfina van Aveve)
14 gram gedroogde gist
2 teelepels zout
280 ml warm water
Olijfolie om te bestrijken
Zeezout en vers gemaken zwarte peper voor te bestrooien

Bereidingswijze
In de mengmachine de bloem mengen met de gist en het warme water.
Als het deeg zich gevormd heeft in ’n bal, het zout toevoegen en het deeg nog ’n tiental minuten laten kneden.
Het is ’n zacht soepel deegje wat gemakkelijk te bewerken is.
’n Grote kom invetten met wat olie en hierin het leeg leggen.
Afdekken en ’n uurtje laten rijzen.
Het deeg verdelen in twaalf porties (ongeveer 60 gram per portie).
Lange platte broodjes ervan vormen en deze broodjes op ’n bakplaat leggen die bekleed is met bakpapier.
De broodjes ’n viertal insnijden en bestrijken met olijfolie.
’n Half uurtje afgedekt laten rijzen.
Daarna nog eens bestrijken met wat olijfolie en bestrooien met vers gemalen zwarte peper en zeezout.
15 minuten bakken in ’n oven van 200 graden.

Smakelijk!

Eén reactie to “Panini”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Adana Kebab | La Tartinette - juli 31, 2013

    […] de Panini broodjes die ik  gemaakt had hebben we gisteren deze Kebab Burgers gegeten. […]

Geef een reactie

